lördag, september 09, 2006

Boa

Det här med att Boa (med stort B) är tydligen något som alla gravida känner att de måste göra.

Trots att kroppen säger ifrån så finns den där känslan där, och jag gör listor i huvudet på saker jag måste få gjort innan bebisen anländer. Helt plötsligt känner jag mig manad att rensa i garage och förråd och sortera lite här och där trots att det är saker som jag utan problem har kunnat ignorera de senaste fyra åren.



Idag har vi åkt och hämtat en ny säng till dottern, som jag hittade via blocket. En begagnad loftsäng från IKEA som hon nu kommer att behöva när hon och sonen byter rum. Det är ett rejält projekt bara det: att låta ungarna byta rum. Dottern är som tur är nöjd med de gröna väggarna i rummet hon skall få, men sonen tycker inte särskilt bra om de lila/rosa väggarna i rummet som han (och bebisen) skall få. Så på något sätt hade jag tänkt att jag skulle orka måla om också inom de närmsta veckorna. Vi får väl se hur det blir med det.



Jag tror jag måste baka nu. Fylla frysen är nämligen också ett projekt som bara måste göras. Plus att jag är så fruktansvärt sötsugen nu helt plötsligt under sista delen av graviditeten. Jag sätter helt ogenerat i mig en centerrulle om dagen på jobbet vid datorn. Det där med att de centerrullarna kommer att sitta kvar på mage, höfter, lår och dubbelhaka efter att bebisen har kommit ut har jag förträngt. Suget efter godis nu är starkare än lusten att bli fort smal efteråt.

2 kommentarer:

  1. Anonym19:03

    Se bara till att inte somna på en center i soffan, för då har du fula fläckar att skrubba...

    SvaraRadera
  2. Anonym20:49

    EN centerrulle är ju inget, jag åt minst 3 per dag *haha*
    Det är därför jag ser ut som jag gör... *surar*

    Gu så sugen jag blev...! Grr!

    SvaraRadera