måndag, september 04, 2006

Mer pengar till de som redan har massor på banken

Fredrik Reinfelds utfrågning igårkväll var en obehaglig upplevelse.

Han må vara extremt vältalig och försöka charma tanterna med sina hundvalpsögon och sin enorma panna (som Loket i en yngre variant), men vad han hade att säga ger mig rysningar av skräck.

Jag kan för mitt liv inte förstå att det finns människor som på allvar tänker rösta på honom, och som tror att det blir bättre så. Hur kan man vara så trångsynt?

Moderaterna tycker i praktiken att det är ett utmärkt sätt att styra Sverige genom att sparka på dem som redan ligger, för att de som kanske egentligen inte borde ligga skall resa sig och göra rätt för sig. Men de som inte kan det, de halkar emellan och det är de det slår hårdast mot.

Vem fan är så jävla girig att man inte vill betala skatt från sin höga lön bara för att få några fler slantar över. Det är ju inte vi med billigare villor som tjänar på att tex fastighetsskatten sänks. Inser inte folk att de skattepengarna isåfall måste finansieras från annat håll. (A-kassa, högkostnadsskydd för mediciner osv).

Sen när behövde de rika mer att leva på än de redan har? Det är ju helt jävla sjukt. Giriga jävla lyxpolitik är vad Moderaterna och Reinfeldt bedriver. Sen kan han ju påstå att de är ett arbetarparti bäst han vill. Jag tycker bara synd om de invånare i det här landet som går på den lögnen.

1 kommentar:

  1. Anonym01:16

    jo, jag håller fullständigt med dig. Men alternativet har i dagsläget inte lyckats särskilt bra de heller. Det blir nog till att rösta blankt i år.
    Pest och kolera!

    SvaraRadera