torsdag, september 14, 2006

Fy för fyllisar

Det börjar kännas mer och mer hur höggravid och utmattad jag är.

Tre veckor kvar att jobba och jag sitter varje dag efter lunch och håller på att somna av utmattning, men jag jobbar kvar av ren vilja. Jag vill så gärna vara kvar på jobbet den lilla tid jag har innan det är dags för bebis.

Men jag äter värktabletter och kryckar omkring så fort jag ska någonstans. Det är otroligt besvärligt när man skall handla och måste bära saker. Det funkar inte så bra.



Idag har jag för tredje veckan i rad träffat de andra väntande blivande mammorna. Det är otroligt givande, men jag är helt slut i huvudet nu när jag har kommit hem.

Det var någon vidrig gubbe som var minst sagt överförfriskad som envisades med att sitta precis brevid oss och flytta sig närmare och närmare. Han stank av sprit och gick ideligen från sin plats ut i korridoren (jag gissar för att dricka ur någon medhavd plunta med starkare saker) innan han återvände till sin öl som han jobbade på i vad som kändes om eviga tider. Varje gång han gick förbi så kladdade han mer eller mindre på de stackars gravida tjejerna som han trängde sig förbi som satt närmast. Och han gick säkert iväg en tio gånger, minst, innan jag tillslut blev less och sa "vad är det?" när han blev lite väl närgången. Han böjde sig då fram mot mig med sin spritstinkande andedräkt och började prata om vilka vapen han hade hemma och vad det var för kaliber på dem.

Då fick jag nog och gick och sa till personalen, som genast tyckte att det nog var dags för den överförfriskade herrn att säga hejdå. Jag ångrar att jag drog på det, och inte gick och sa till tidigare.



Nu måste jag isäng. Imorgon är det jobb igen som vanligt och ett besök hos barnmorskan som väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar