torsdag, september 28, 2006

Det känns bättre

Idag har jag varit på Norea-samtal med besök på förlossningen. Det kändes jätteskönt att ha varit dit nu eftersom det känns som att förlossningsavdelningen blir mer avdramatiserad. BM som jag träffar är jättebra att prata med och hon har verkligen fått mig att se mer positivt på förlossningen. Framförallt så har hon gett mig konkreta lösningar och råd om hur vi skall få min förlossning att bli bättre än de jag har haft. Vi har noga gått igenom journalerna från mina två tidigare upplevelser, och kartlagt vad som var bra och vad som inte var så bra. Nu känner jag mig mer säker på min uppgift och vad jag behöver. Det känns bra.



Maken har äntligen hittat en bil. Han har tillbringat varje ledig tid framför datorn för att leta efter bilar. Det har inte varit helt lätt eftersom han (och jag) har haft ganska höga krav på exakt vad vi vill ha. Men nu verkar det som att ett bilköp är på gång. Han har varit till banken idag och fixat lån färdigt och nu väntar vi bara på att bilen skall genomgå motormännens test så att vi får veta om den är i så bra skick som vi hoppas. Så om allt går som det skall så är vi snart stolta ägare till en äkta kombi. Då är det bara hunden som fattas från den riktiga svensson-idyllen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar