tisdag, september 19, 2006

Pest eller kolera

Ont idag.



Jag börjar bli så utmattad och trött. Det är svårt att jobba som vanligt.

Igår gick jag från jobbet till Smedjan i stan, vilket inte är särskilt långt, några hundra meter på sin höjd. Jag hade kryckorna och gick skitsakta, men jag fick sådana jävulska sammandragningar att det kändes som att jag skulle föda barn på stört.



Jag är på väg till jobbet nu, och jag har faktiskt aldrig tidigare känt att jag hellre stannar hemma och sover, men nu har jag så ont och är så utmattad att jag inte rikitgt orkar längre. Jag vet inte hur jag skall göra. 3 veckor kvar av ordinarie arbetstid och jag vill ju så gärna vara kvar, och de behöver mig där. Men jag kanske måste gå ner i arbetstid iallafall.

Jag vet inte... vilket dilemma. Skall jag lysnna på kroppen eller på hjärtat?

2 kommentarer:

  1. Anonym10:37

    Kroppen. Tänk på att du ska orka förlossningen oxå gums.

    SvaraRadera
  2. Anonym15:10

    Lyssna på kroppen. Jobb hinner man alltid med senare!

    SvaraRadera