söndag, september 24, 2006

Paltschvemen (vansinnigt mätt på pitepalt)

Mätt av pitepalt i magen. Så otroligt gott. Makens mormor bjöd på middag, vilket kändes fantastiskt väkommet, för jag orkar verkligen inte ta mig an att laga mat.

Igår köpte jag middag på MAX till hela familjen. Det börjar bli dyrt att köpa hem mat stup i kvarten, men vad annat skall man göra när orken och inspirationen vägrar infinna sig och Maken kommer hem så sent om kvällarna från jobbet att både jag och ungarna är helt utsvultna vid det laget. Så ovillig till att laga mat är jag att jag till och med käkade blodpudding häromdagen. Helt frivilligt dessutom.

Det konstiga är att på något sätt så kommer det små energikickar då jag orkar göra saker som att baka lite kakor, eller slänga ihop en kladdkaka eller paj. Men det duggar inte direkt tätt med de tillfällena heller. Jag har insett att jag kan äta glass för att stilla sötsuget istället för att baka. Ett halvt paket GB Ljus choklad med hasselnötsnougat (eller vad den heter) tar hand om begäret på ett alldeles förträffligt sätt i några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar