söndag, september 17, 2006

Förbaskat

Jaha. Det var det valet.

Nu tar det väl fyra år innan folk inser sitt misstag och vi får röd regering igen. Det är bara att hålla i sig i stormen och be till gud att man lyckas hitta ett jobb efter mammaledigheten om man överhuvudtaget skall kunna betala några räkningar och bo kvar i huset.



I övrigt är läget jävligt jobbigt. De förbannade järntabletterna som jag (precis som de flesta andra gravida) äter för blodvärdets skull gör mig så in i helsicke hård i magen att jag får panik.

Det är lagom kul att sitta på toa och verkligen, verkligen behöva bajsa och istället gråta för att det gör så förbannat ont och är helt omöjligt.

Ikväll har jag suttit på toa och grinat med en kopp kaffe i ena handen, (jag AVSKYR kaffe) och en banan i den andra för att kunna svepa en munfull kaffe och bedöva den vidriga smaken med en tugga banan och hoppas, hoppas att makens tips om att kaffe sätter igång magen verkligen fungerar. Jag tror jag måste ringa MVC imorgon och få medicin till hjälp.

3 kommentarer:

  1. Anonym10:56

    Kan du inte be om att få järntabletter som är snällare mot magen? Det är ju skillnad på sorterna. De billigaste brukar vara de som är elakast... Själv hör jag till dem som får järnbrist även utan graviditet (ibland tror jag att jag skulle få högre hb-värden av att vara gravid, tänker mig att ett foster knappast kan kräva mer järn än vad min rikliga mens gör...), och åt en kur förra hösten när hb-värdet kröp ner till 96.
    Kan tänka miog att läget är lite annorlunda när man är gravid, men nog borde det väl ändå finnas nån sort som är lite bättre?

    SvaraRadera
  2. ika: jag äter redan en bättre sort. De andra är ännu värre.

    Men idag har jag varit på apoteket och införskaffat laktulos. Så nu skall det väl bli bättre. :-)

    SvaraRadera
  3. Anonym19:54

    Vegetarisk mat. Toppen mot hårda magar. Tro mig, jag vet vad det vill säga att att vara hård i magen. Går inte in på det närmare :)

    SvaraRadera