söndag, september 17, 2006

Nyfött

"Mamma, jag har fått en kusin!"

Dottern väckte mig i morse med den meningen, och på mobilen hittade jag strax efteråt ett sms från E skickat före fem imorse om att deras lilla gulletjej nu äntligen kommit till världen. 48 cm lång och 2300gram kärlek som tänkte komma ut med sätet först men istället snittades ut. Jag hoppas att allt trots det gått bra. Jag blir helt bebissjuk och vill inget annat än åka dit och titta på underverket, men så har de elakingarna på BB satt besöksförbud för alla andra än pappa och syskon. hrmppfft.

Det känns så ofattbart att hon nu är mamma. Det innebär ju faktiskt att det inte är länge kvar tills jag också skall få bebis!

Jag tror det blir en tjej.

I vilket fall som helst så är det precis hur omöjligt som helst att hitta ett vettigt pojknamn så det vore onekligen mer praktiskt med en flicka ur den synvinkeln.

Men det spelar ingen roll vad det blir. Jag hoppas bara innerligt att barnet är friskt. och helst.., om jag får önska, att vi slipper kolik den här gången. Två månders nattligt bärande av intensivt skrikande bebis kan driva vem som helst bananas. Det räcker bra med erfarenheten vi fick av det förra gången.



Förresten så har vi självklart varit och röstat idag. Jag håller tummar och tår för det röda blocket, men jag tror inte att det kommer att hjälpa särskilt mycket. Det verkar som att folk missnöjesröstar och tänker att det är bra att byta regering. Behöver jag påpeka att jag inte håller med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar