tisdag, september 12, 2006

Loppis

Det blev en väldigt tidig morgon idag. Jag såg till att befinna mig vid sjutiden på morgonen ute på Arcus för att köa till bordssläppet för den stora loppmarknaden i Oktober, och det skulle öppna kl.08.00. När jag kom dit var det redan dryga 50 personer före mig i kön.

När klockan passerat nio och kön inte rört sig nämnvärt framåt blev jag något frustrerad eftersom jag egentligen borde ha varit på jobbet kl.09.00. Som tur var fanns A där några meter framför mig i kön, för när hon berättade för mig att jag nog mest troligt kanske skulle få bord runt halv elva tiden först, och jag sa att jag var tvungen att åka och jobba, så erbjöd hon sig att fixa bord till mig. Hur snällt som helst!!! Dessutom var hon en ängel och kom förbi med biljetten och informationspapper till mitt jobb efteråt.

Så nu har jag ett bord att sälja bort lite skrot i Oktober. Bara nu inte bebisen kommer i förtid. Loppisen är nämligen 9 dagar före min beräknade förlossning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar