tisdag, april 18, 2006

Back to work

Första dagen tillbaka på jobbet efter sjukskrivningen.

Är långt ifrån hundra ännu, men det känns ju bättre så det är skönt att vara tillbaka. Jobbade halvdag och skulle plugga andra halvan, men jag har bara legat som en död sill i soffan sedan jag kom hem. Ryckte upp mig strax efter fem och åkte iväg med bilen till Max drive-in (varför heter det drive-in? det är ju en drive-through) och köpte mat. Sambon hotade nämligen med att det enda han kunde fixa av det vi hade hemma var makaroner och korv, eller makaroner och köttbullar. Både korvos och köttbullsfislukt är bannlyst här i huset så jag fick bita i det sura äpplet och ta bilen till Max istället.

Ett skrovmål senare sitter jag här och mår lagom illa, men ändå överkomligt än så länge. Om jag inte rör mig så mycket och försöker tänka på annat så går det hyfsat.



Det känns som att jag har halkat efter på jobbet när jag har varit borta så länge. Helt plötsligt har praktikanten som började långt efter mig fått erbjudande om att fota ett bröllop i sommar på jobbet när de andra är på semester. VA? JAG vill ju fota bröllop i sommar! Det är väl min tur banne mig. Men de vågade väl inte räkna med mig än, med tanke på hur mitt tillstånd har varit den senaste månaden. Jag får väl se till att ändra på det.

Nu måste jag fortsätta med dotterns klänning till bröllopet. Jag träffade ett annat par på jobbet idag som var in definitivbokade datumet och kollade album till deras bröllop som är två dagar efter mitt, och de hade redan skickat ut inbjudningar och fått svar på nästan alla. Jag som inte ens har börjat på mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar