torsdag, april 27, 2006

Vabbar igen

Hemma idag med vård av sjukt barn.

Sonen fick falsk krupp inatt igen och vaknade snorig imorse så jag har varit hemma med honom hela dagen.


Passade på att testa att vara utan att ta medicin på morgonen, och spydde nyss som en gris. Även om illamåendet är på bättringsvägen så känns det jäkligt trist att jag inte kan vara utan medicinerna ännu alls. Jag vill inte äta mediciner om jag kan vara utan. Visserligen står det att de skall vara ofarliga för barnet, men ändå. Det känns ändå inte bra att jag måste stoppa i mig mediciner varje dag.



Var till doktorn igår på MVC och jag är nu halvtids sjukskriven till den 14 maj. Sen hoppas jag att jag orkar heltid på jobbet, men jag tar inte ut någon seger i förskott.



Nu har jag hittat en ny "måste se"-serie också. Är totalt fast i Battlestar Galactica. Science fiction på bästa nivå. Så nu har jag åtminstone något att titta på när jag mår illa och måste ligga ner.



Var förbi frissan igår och bokade tid för håruppsättning till bröllopet. Att jag gifter mig på en torsdag gör helt klart all planering i sista sekunden möjlig. Hade det varit en lördagstid så hade jag fått se mig om efter en tid på någon annan planet tror jag.



Nu kommer sambon hem med mat från Max. Dags att försöka få i sig middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar