fredag, april 21, 2006

Mat obsessions och annat svammel

Fredag. Halva dagen på jobbet idag. Igår var jag där nästan hela dagen. Kom en timma senare än de andra pga illamående, men sen gick resten av dagen ganska smärtfritt. När jag kom hem var all energi borta. Halv åtta på kvällen låg jag i soffan och kämpade mot sömnen. Jag tvingade mig igenom ett par avsnitt av Prison break och gick sedan och lade mig.



Jag är fortfarande helt slut idag. Ikväll är det meningen att jag skall orka gå på den efterlängtade nypremiären av klubben, och eftersom jag inte arrangerar längre så borde inte det vara så jobbigt direkt, men vi får väl se hur energin och illamåendet är när det närmar sig.

Vill iallafall försöka vara där och stötta Sarah och Jessica nu när de kör själva för första gången.



Ringde till sambon på väg hem från jobbet och tänkte att vi tillsammans skulle brainstorma och komma på en vettig middag ikväll. Sambons förslag var att hämta mat -"pizza eller kebab kanske". Frågade även sonen vad han ville äta ikväll (allt för att slippa hitta på något själv) och hans förslag var som nästan alltid -"TACOS!!". Så jag svängde in på ICA en snabbis och köpte ingridienser till tacos och självklart ett par glassar till mig och sonen.

Tip Top är verkligen en underskattad glass.



Förresten så har jag ätit vegetarisk sushi (med gästspel av ett par tigerräkor) till lunch idag och det var helt makalöst gott!! Jag skulle lätt kunna äta sushi flera gånger i veckan.



Just nu är annars den dagliga dosen av inlagda persikor ett måste. Igår piffade jag till persikorna lite med en klick vaniljkesella. Ja men herregud vad gott det var!



Det låter som att jag är helt besatt av mat.

2 kommentarer:

  1. Den lille knodden behöver ju näring för att växa och bli stor, så det är väl inte såååå konstigt att du tänker på mat just nu då... *ler*

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, Tip Top! Måste genast undersöka köpmöjligheten på ICA imorgon.

    SvaraRadera