onsdag, april 12, 2006

Time flies

Igår fyllde min lillskrutta tolv år. Shit alltså. Tiden går.

Snart är hon tjugo och flyttar hemifrån.

Fast innan dess skall hon väl tonårsrevoltera och smälla lite mer i dörrar och sånt. Verkar mysigt. "What goes around comes around" heter det väl. Jag var ganska autonom redan i tonåren. Det tyckte jag i allafall. Jag vet inte om min mamma håller med. Men det gick bra ändå. Jag flyttade hemifrån vid 16 och skaffade barn när jag var 18.

Om dottern gör samma sak så blir jag mormor vid 36. Ain't gonna happen. punkt.



Igår tog jag mod till mig trotsade illamåendet och åkte in till stan med bussen och träffade A som skall vara min brudtärna. Vi gick till tygaffären och köpte mönster och tyg till hennes och dotterns tärnklänningar. Det blir nog snyggt.

Sen hittade jag ett jättefint creme-färgat thaisiden som jag blev tvungen att köpa åtta meter av. Så nu har jag helt plötsligt en del av tyget till brudklänningen här hemma. Shit pommfritt. Spännande grejer.



Det känns som att jag är på väg att bli bättre. Jag mår inte riktigt lika illa. Orkar sitta upp lite mer.

I måndags såg jag på middagstipset på TV hur den där fantastiska kocken Leila bara snodde ihop en Thailaxsida som verkade grymt god. Så idag köpte jag lax och ingefära och allt annat som behövdes. Det blir intressant att se om jag orkar slänga ihop det själv eller om jag får trycka receptet i handen på sambon när han kommer hem om matlagandet framkallar kväljningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar