tisdag, april 04, 2006

Tillökning i förkylda familjen

Igår kväll utökades familjen med fem små marsvinsungar. Någongång mellan när barnen gick och lade sig och jag och sambon skulle lägga oss så har ett av våra två marsvin fått fem små bebisar. Hur söta som helst!



Inatt har sonen haft falsk krupp igen, så han har fått stanna hemma med mig idag.

Sjäv fortsätter min förkylning att tära på stämbanden. Jag kan knappt prata.

Tjock i halsen, täppt i näsan och illamående.



NÄR ska jag få må bra. När??



Jag är vansinnigt avundsjuk på alla dessa kvinnor som utbrister: Men oj. och jag har mått såå braaaa när jag var gravid. Jag har aaaldrig mått illa. Och så studsar de omkring och är sådär äckligt rosiga om kinderna när man själv känner sig allt annat än rosig och fräsch.

Den vanligaste kommentaren jag får nu är: "Du ser så blek ut, hur är det egentligen?".

2 kommentarer:

  1. Åh vad sött med små marsvinsbebisar *S*
    Krya på dig med förkylningen och må så gott du kan trots illamåendet!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Anonym18:12

    Hoppas du kryar på dig snart gumman. Det är värdelöst att må dåligt!

    SvaraRadera