tisdag, augusti 26, 2008

Cykeltjuvar

Igår när jag skulle hämta Storebror från första skoldagen så var hans cykel borta.
Den stod låst i cykelparkeringen mitt på skolgården på morgonen, men på eftermiddagen fanns den inte där längre.
Efter att ha hämtat Lillebror på dagis så gick vi omkring där och letade lite och jag tyckte helt plötsligt att jag skymtade något metalliskt i det höga gräset i skogen på andra sidan cykelvägen från skolgården sett.
Mycket riktigt. Där låg hans cykel slängd så att den knappt syntes. Helt oskadd, med låset låst och intakt.
Jag undrar vem som har gjort så och varför. Om det är någon som velat jävlas, eller om det är någon som gått förbi, sett cykeln och med flit lyft över den låsta cykeln dit där den inte längre syntes i hopp om att hämta den senare när skoldagen var över.

Idag cyklar Storebror till skolan med dubbla lås på cykeln. Det vanliga fasta låset och ytterligare ett att låsa fast cykeln i cykelstället med.

2 kommentarer:

  1. Gaaa, jag blir så otroligt ilsken på alla som envisas med att jäklas med cyklar. Helt värdelöst är vad det är!

    SvaraRadera
  2. 30-nånting: Jag vet. Särskilt när det är barncyklar. Det är så otroligt elakt att stjäla från barn.

    SvaraRadera