måndag, augusti 04, 2008

Utmaningen

Jag blev utmanad av Amanda.

1. Vad åt du till frukost?
Havregrynsgröt med lättmjölk och en proteinshake.

2. Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.
3. Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Min bonussvägerska J.

4. Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Svart och grå.

5. När var du arg senast?
Igår på storebror när han var otrevlig och inte lyssnade på mig.

6. Ditt bästa minne från skoltiden?
Får man räkna all skola? Isåfall när jag gick på konstlinjen på Sunderby folkhögskola och hade keramik på schemat. Det var underbart.
Gymnasiet var också roligt. Särskilt när det var teater på schemat och vi spelade föreställningar.

7. Ditt sämsta minne från skoltiden.
Hela grundskolan. Allt skit jag fick utstå från elaka jävla mobbare som varje dag delade med sig om sin åsikt om hur fruktansvärt ful jag var och att man borde spränga bort skalle på mig med kulspruta. Det var inte så trevligt.

8. Yoga eller löpning?
Både och. Jag har nyss börjat springa, och yogan är jätteny för mig ännu. Men jag gillar!

9. Spaghetti Bolognese eller Oxfilé provencale?
Oxfilé.

10. Vilka tidningar läser du regelbundet?
På nätet: Aftonbladet och ibland Expressen och DN.
Papperstidningar: Fitness, Mama, Amelia, Buffé och diverse skvallertidningar.

11. Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film... your choice.
Lisbeth Salander i Stieg Larssons Millenniummserie.
Annars gillar jag dr House, som är en slags medicinsk deckare kan man väl säga.

12. Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Jag är som bekant en teveserienörd av rang.
Jag missar aldrig ett enda avsnitt av: The Wire, Lost, Heroes, Desperate Housewives, Friday Night Lights, Battlestar Galactica, Dirty Sexy Money, Gossip Girl, ANTM, ER, The Tudors, Generation Kill, 24, Leila bakar, Brothers and Sisters, Ugly Betty, Dirt, Greys Anatomy, The L word, Medium och Ghost Whisperer. Snart skall jag börja se Sopranos och Rome också. För de har jag missat hittills.
Jag borde få betalt för att jag ser så mycket TV.
Och jag ser inte ett enda program jus när det sänds. Jag ser när jag har tid, inte när TV:n tycker att jag skall ha tid.

13. Vem är du avundsjuk på? Eller vilka?
Jag är avundsjuk på alla som har jobb där de får betalt för att göra något de älskar.
Men jag är inte avundsjuk på det där: gudvaddetärsyndommig-sättet. Utan mer att jag blir taggad att också få ett sådant jobb.
Just nu är jag lite extra avundsjuk på de som seglar med Ostindiefararen Götheborg. Det vill jag också göra. Jättejättemycket.

14: Din bästa revanch?
När jag gick i mål på vårruset. Att springa 5 km för första gången i mitt liv, efter att jag för några månader sedan knappt kunde gå, var minst sagt en personlig seger.

15. Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Jag har inte haft så många chefer. Jag har varit sjuk och pluggat så mycket.
Men bäst har nog varit Per på fotoateljén där jag jobbade förut.
Sämsta... ingen aning. Jag har kanske inte haft någon dålig chef.

16. Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Bruna bönor. Dålig erfarenhet som involverar graviditetsillamående och kräkningar när jag åt det första gången. Det kanske är gott egentligen.

17. Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Jag måste nog också säga Oprah.

18. Kaffe eller te?
Te. Kaffe är rävgift.

19. Skostorlek?
39-40.

20. Hur ofta är du på IKEA?
Så fort jag får chansen. Just nu bara ett par gånger per år. Min man vågar inte släppa dit mig oftare.

21. Om du hade fem miljoner över... vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Jag skulle köpa hus, möbler, en rejäl resa och framförallt investera i prylar så att jag kunde starta eget.

Jag utmanar: Annaskaos, Emma, Milla, Mió, Leen och Silverfisken. Och så skickar vi en utmaning till Fotbollsfrun också.

4 kommentarer:

  1. OJ.
    Lång.
    Sa flickan.

    SvaraRadera
  2. Anonym19:03

    Jag lovar... Jag skaaaa
    snart

    MonamiMió

    SvaraRadera
  3. http://www.evanne.net/2008/08/07/utmaningen-the-challenge-le-defi/

    Färdig!

    SvaraRadera