tisdag, augusti 05, 2008

Lavemang

Idag köpte jag ett tiopack med lavemang till Lillebror. Det skall banne mig inte hända att vi inget har hemma när han får förstoppning.
I förrgår var det dags igen, trots daglig dos av lactulos, mycket fibrer, mycket vätska och jadijadijada. Allt som man skall göra och lite till.

Det skär i mitt hjärta när han ångestfyllt gråter för att det gör så ont att bajsa och samtidigt upprepar vad han har hört oss säga så många gånger:
"Ingen faaajaaa.. uhuhuuuuu Fjank ä dukti...uhuuhuuuuu".

Stackars ongen min.

4 kommentarer:

  1. Stackars Fjank :-(

    Lilleman har samma problem från och till. Blir det inte bättre måste vi nog sätta oss in i det där med lactulos. Jag hoppas det bara är något tillfälligt för att vi börjat gå över till fastare föda, men fortsätter det måste vi göra nåt åt det. Katrinplommonpurén hjälper inte alls.

    SvaraRadera
  2. Anonym21:15

    Vilka härliga tårtor du gör! Och vilka helt underbara bilder. Måste kika lite närmare på allt!

    SvaraRadera
  3. Å fyyy. Stackars lille F.

    Lactulos - the horror.

    SvaraRadera
  4. Men hu, stackarn. Vår dotter gick igenom samma procedur när hon var runt 2 år. Vi fick ge lavemang två gånger...hemskt...Stackarn :(

    SvaraRadera