torsdag, augusti 28, 2008

Jag är bara en testbild i grått

Jag skriver och suddar, skriver och suddar.
Ingenting fastnar när allt är så obetydligt.
Jag börjar och börjar om.

Jag går här och bara väntar
och väntar
och väntar.

Och jag önskar jag kunde skriva något meningsfullt.
Något som inte handlar om hur mitt liv inte handlar om någonting.

Mailen i min inkorg kommer från Norwegian. "Flyg billigt".
Men om man bara står utan vingar på en startbana där starten och målet är så långt bort i dimman att de nästan inte finns, hur flyger man då?

Jag hittar inte mig själv just nu.

Waiting - Devlins

5 kommentarer:

  1. Anonym16:11

    Hoppas du hittar dig igen snart, för du är härlig, vacker, skojig och helt underbar att vara runt... Tänkte bara påminna dig om det. Ibland ser man inte skogen för alla träden.

    SvaraRadera
  2. Ja fasen som det kan gå upp och ner du. Kan du prata med nån?

    SvaraRadera
  3. hanna: tack. Jag hittar säkert igen mig snart igen. Det är bara jobbigt när det kommer perioder som den här. Det är väl hösten, bristen på jobb och allt annat i ett som gör att det känns så nu. Det känns säkert bättre snart.

    Amanda: Ja inte är det roligt när det är går ner såhär. Det är tur att det är sällan. Och kanske inte så konstigt ändå att det kommer med tanke på allt slit och all värk jag fått stå ut med de senaste åren.
    Jag har ju min kära man att prata med. Han är underbar.

    SvaraRadera
  4. Usch, känner igen mig i det där. För mig brukar det bästa vara att acceptera att det är som det är just nu och så försöker jag känna trygghet i att veta att det går över.

    SvaraRadera
  5. Anonym20:01

    Du ska veta att du iallafall förgyller min dag, VARJE dag, med din blogg! Tack, du talangfulla kvinna!

    SvaraRadera