söndag, augusti 03, 2008

Två saker att undvika på fin sushirestaurang

Här kommer två kloka råd från mig.
Två saker att undvika på fin sushirestaurang:

1: Gå uppför trappor med fotlång klänning (som bara går över brösten/bh:n utan band som håller den uppe), samtidigt som du bär på soppa och soya i varsin hand.
Då kan det nämligen hända att du trampar på klänningen och den åker lite väl oanständigt långt ner.
Du måste då välja mellan:
A: Gå vidare, försöka sparka upp linningen, hålla hårt i kopparna för att inte spilla och låtsas som ingenting.
B: Släppa allt för händer, dra upp klänningen igen och hellre rädda anständigheten än maten.

2: Ta en bit sushi med lite mer tuggmotstånd. I det här fallet bläckfisk. Sätt biten i munnen och tugga. Känn hur biten är lite seg och svårtuggad och att det blir lite för mycket i munnen. Försök svälja ner en del för att det skall gå bättre. Inse att biten inte alls gått att tugga av utan att biten du svalt sitter fast i allt det andra du har i munnen. Du har nu hälften av den vid det här laget lååånga biten bläckfisk i munnen och den andra långt ner i halsen.
Du måste då välja mellan:
A: fortsätta svälja, hoppas på det bästa.
B: Inse att det inte går att svälja och att du kanske stryker med, men hoppas på en hemilich manöver.
C: Sätta tummen och pekfingret in i munnen, ta tag i biten som sitter fast och manuellt själv dra ut den låååånga biten ur halsen för att överleva.

Vad hade du gjort?




Jag valde:
I situation 1: A.
I situation 2: C.

Och ändå satt jag kvar efteråt och åt och skämdes inte ett dugg. Trots blottad behå och uppgurglande av tuggat djur som skulle fått Diana i V att bli grön av avund.
Jaa. Det är inte klokt vad skamlöst befriad jag är från prydhet ibland.

4 kommentarer:

  1. Jag hade gjort precis som du :-D


    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHA!

    Jag vet inte vad jag hade gjort, men nu skrattade jag.

    SvaraRadera
  3. Hahaha.
    Helt galet ju!

    SvaraRadera