tisdag, augusti 05, 2008

Tjuvstart på höstens "jag måste göra något åt mitt liv"

Då var det dags för mig att ta tag i mitt liv igen.
Nu är D tillbaka på jobbet, Lillebror tillbaka på dagis och imorgon börjar Storebror på fritids också.
Själv tänker jag åka till gymet imorgon och svettas bort lite kalorier.

Jag går omkring och tänker på jobb hela dagarna.
Jag vill så otroligt gärna börja jobba.
Och så kommer de där destruktiva tankarna som föds av dålig självkänsla och brist på arbetslivserfarenhet.
Det är svårt att hojta till världen hur jävla braaaaaaaaaa jag är, när det känns som att jag min röst drunknar i ljudet av alla friska människors röster som vill samma sak som jag.

3 kommentarer:

  1. I know the feeling. Men när det känns tungt, tänk på att du är den enda som lyckats få mig att bli bra på bild! Jag skulle rekommendera dig tusen gånger om!

    SvaraRadera
  2. e: Tack! Vad glad jag blir. :-)

    Jag måste skaffa mig en portfolio på nätet helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Nu kommer jag med ett klämkäckt svar utan att veta bakgrunden (säg åt mig att hålla klaffen om jag är ute och cyklar...). Du känner ju att du vill jobba - ett bra första steg mot att komma dit också! Arbetsträna kan hjälpa dig dit (hjälpte min mamma som varit sjukskriven i över ett år). Det kommer lösa sig var så säker!

    (Jag förstår dig också...jag har gått arbetslös två gånger i mitt liv och det är INTE kul....)

    SvaraRadera