lördag, augusti 09, 2008

Tårtan.. och jag tror jag blev tio år äldre på kuppen

Åh Herregud.
Den där tårtan.
Det var som att föda ett barn.
Särskilt att transportera den. Herreguuud vilket projekt det var. Jag satt i bagageutrymmet tillsammans med den och med hjärtat i halsgropen och med plasthandskbeklädda händer satt jag och parerade den ostadiga tårtan i varje sväng och grop längs den långa vägen till festlokalen, samtidigt som jag förmanade D som körde. "Aktaaa, sänk farten men sakta. FÖRSIKTIGT!!.. Aaaaaahhhh.. Akta kurvan!! Ååh nej, det här kommer gå åt helveteeeee!!..."
Det var en ångestfylld resa, men det gick faktiskt även om jag hann betvivla det många gånger längs färden.

Jaja. Jag hoppas att tåran blev ungefär som brudparet har tänkt. Det är det som är det viktiga.
Och hoppas hoppas hoppas att den håller hela vägen från kylen tills den blir skuren.

Nu... varmt bad.

Bilder kommer senare.

1 kommentar:

  1. Hahahaha

    fick en skön bild på näthinnan där

    ser fram emot bild/er

    SvaraRadera