söndag, augusti 31, 2008

Ett steg upp

Att börja lördagmorgon med Yoga klockan kvart över nio är helt perfekt. Vilken underbar start på dagen. Det behövde jag. Yoga och efter det styrketräning. Idag är blir jag påmind om mina triceps hela tiden. Älskade träningsvärk. Det bästa kvittot på att träningen fungerar.

Jag träffade Mió efter yogapasset. Vi hälsade på varandra men hann inte prata mer än hej och hur är läget. Insåg först efteråt att han kanske inte visste hur jag ser ut. Jag bara antog att han visste att det var jag. Trevligt var det iallfall att ses, om än kort.

Svärmor ringde plötsligt igår eftermiddag och bjöd oss på kinarestaurang. Det var välbehövligt för min självömkande sinnesstämning. Det är inte helt enkelt att ta sig ut, när man helst av allt bara vill dra ner persiennerna och ligga ensam i soffan och maratontitta på TV.

Började för övrigt att titta på Stephen Kings version av Lars Von Triers Riket (som jag älskade när den kom), Kingdom Hospital.
Jag känner att jag måste skriva om det. Men det får bli senare.
Nu måste jag sysselsätta mig själv istället. Ut och måla brädor och kanske baka bullar lite senare. Baka är bra för humöret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar