lördag, december 27, 2008

Efterdyningar

Julen suger verkligen musten ur mig.
Jag har fortfarande inte hämtat mig riktigt från julafton.
Sitter skelögd i soffan och och tittar på när Storebror spelar Guitar Hero på våran splitternya Xbox360 som tomten var snäll nog att leverera. I ögonvrån lutar Tom Cruise-granen mer för varje dag. Jag hoppas att den inte lägger sig ner självmant innan det är dags att kasta ut den.

I varje vrå står fortfarande kassar fulla med ihopknölat julklappspapper och varannat steg jag tar i vardagsrummet så trampar jag på någon liten brandman eller polisgubbe som redan har tappat hälften av sina lemmar. På bordet ligger en apstor begagnad kartbok från 1978 där länder som Sovjetunionen och Jugoslavien stoltserar som fakta. Någon med goda intentioner kom med den på julafton och jag vet inte riktigt om jag skall skratta eller gråta. Jag som har spenderat timtal innan jul med att rensa ut böcker som fortfarande har vettigt innehåll bara för att få mer plats för förvaring, vet nu inte vad jag skall göra av den där värdelösa kartboken. Slänger jag den riskerar jag att göra givaren sårad och det vill jag inte. Ett litet problem som plötsligt känns jättestort i kombination med allt annat.

Så jag gnäller på bloggen så känns det lite bättre sedan.

Nu är det visst fikadags för Lillebror som är nyvaken och grinig. Bäst att göra en insats.

3 kommentarer:

  1. Anonym17:20

    Det är ett bra sätt att gnälla på tycker jag, alltså att gnälla här i bloggen. :D

    Ta det lugnt - allt går vidare ändå ska du se.

    Stor värmande kram

    SvaraRadera
  2. Anonym19:27

    Oj, oj, oj. Kallar du detta gnäll, har du nog missat min blogg? :P

    /God jul i efterskott, Samma

    SvaraRadera
  3. Anonym20:24

    Hej söta du! Och god fortsättning, det har vart lite mycket dessa dagar så jag ber om ursäkt att jag inte ringt... Tänkte bara säga om boken, att du kan ju alltid låtsas spilla på den eller kanske så får lillebror ha den som ritbok?? Så den helt enkelt måste kasseras.. ;)
    För man ska inte spara sånt som inte känns bra!!!Det är underbart att rensa, tycker jag....

    Massor med kramar

    Anna

    SvaraRadera