onsdag, december 24, 2008

Jul jul jul

Igår bakade jag och barnen lussebullar inför julafton.






Lillebror gjorde sin alldeles egna lussebulle fullproppad med russin.

Jag satt uppe och slog in paket i natt och somnade först efter tre.
Nu är klockan åtta på morgonen och det är dags att börja laga julmat.
Det är tyst och mörkt i resten av huset. I vardagsrummet glittrar granen tyngd av pumlor och dekorationer gjorda av barnahänder. Foton och smällkarameller i rosa och blått slåss om uppmärksamheten med mina röda och silverfärgade glaspumlor. I år har barnen dekorerat granen helt själv. Jag har inte hängt en endaste liten pumla.
Och det gör den extra fin.
Mycket finare än mina tidigare granar med krav på enhetlig färgskala.
Barnens gran gör mig sentimental och ger mig en helt annan julkänsla än någon annan gran tidigare har gjort. Och det är väl så det skall vara.

Jag önskar alla en riktigt God Jul!

1 kommentar: