lördag, december 20, 2008

Frääääääs

Herreminje vad jag har städat och fejat idag.
Trots rinnande näsa och värkande axel har jag banne mig sett till att huset börjar vara julstädat så man slipper skämmas inför tomten på julafton.

Brorsan dök upp, med en ny blondin på sin arm.
Brorsdotter E, snart åẗta månader, har nämligen bytt hårfärg sedan vi sist såg henne. Bara en liten mörk synthtofs fanns kvar i nacken av det tidigare mörka håret. Och så de där ögonen; knallblå med mörka ögonfransar långa nog att effektivt fläkta omgivningen med en varm dag. Svårt gullig unge.

Själv har jag fått hålla mig på behörigt avstånd med alcogelflaskan i ett stadigt grepp i den ena handen och snorpappret i den andra. Så har det varit hela dagen. Fräääääs, pump pump, gnida in alcogel. Frääääs, pump pump, gnida in alcogel. Jag luktar som en nyöppnad flaska koskenkorva med jämna mellanrum. Allt för att inte smitta ner resten av familjen.

Bäst att jag tar mitt snorpapper och går och sover mig friskare.

1 kommentar:

  1. Krya på dig och alla dina kroppsdelar!

    Med tillönskning om en smärtfri/snorfri julhelg!

    SvaraRadera