lördag, december 06, 2008

Skräptelefon

Jag avskyr min mobiltelefon med hetta.
Min gamla gick sönder och slutade funka som den skulle, och istället för att köpa en ny, fattig som jag är, så fick jag överta dotterns gamla avlagda snorbilliga fjärt till telefon.
Jag kommer på mig själv med att vilja kasta sönder den mest varje gång jag använder den för att den är så ologisk och dålig.

Jag har lovat mig själv att den dagen jag får jobb så är det jag som stegar till närmsta elektronikaffär och köper en ny telefon, sanna mina ord.
Tills dess får jag svära åt dotterns avlagda och bli påmind om att jag är värd något bättre.

4 kommentarer:

  1. Anonym16:31

    Hur går det med jobb för dig?
    Kan du jobba med att baka som diskuterades för länge sen?
    Hoppas att du snart får en ny mobil.

    SvaraRadera
  2. Jag tog ett abonnemang från Tele2 där man fick mobilen på avbetalning. För det betalar jag ca 150kr/mån, varav telefonen går på 50 eller 100, minns inte riktigt. Rätt prisvärt i alla fall!

    SvaraRadera
  3. esters mamma:
    Just nu går det inte så jättebra med jobb. Jag har inte fått något än iallafall, fast å andra sidan så har jag inte varit arbetslös mer än en månad.
    Det där med att baka är väl lite tveksamt än så länge iallafall. Ryggen håller nog inte riktigt för det.

    Belle: Jag har också kollat på det och varit supernära att ta en mobil på avbetalning. Om det inte hade varit för D som är så extremt emot att ta grejer på avbetalning, ävenom det bara handlar om en hunka i månaden.
    Så därför avvaktar jag lite.

    SvaraRadera
  4. Anonym14:23

    Huga - det är väl inget guldläge nu för att söka jobb med tanke på alla varsel som läggs över hela vårt land... *suckar*
    Men jag håller tummen hårt för dig!

    Kram

    SvaraRadera