torsdag, december 18, 2008

Ouch

Halkade i trappan på Åhléns idag. Det var det första jag gjorde efter att jag varit till min sjukgymnast och faktiskt kände mig nästan as good as new.
Den känslan varade inte så länge med andra ord.

Jag höll i mig i räcket med vänsterhanden när fötterna och resten av kroppen bara drog iväg längs trappan. Det vill säga allt utom vänsterhanden som fortfarande höll i räcket, med följden att det kändes som att min arm skulle slitas av när armen rycktes uppåt och snett bakåt när resten av kroppen var på väg neråt.

Jag kan knappt röra min vänsterarm nu. Den är endast brukbar i avlsappnat läge längs med kroppen så länge jag inte behöver använda musklerna överhuvudtaget. Jag kan inte ens lyfta den utan att det känns som att jag skall avlida. Än mindre hålla något i handen och lyfta samtidigt.
Dessutom var jag så upptagen med smärtan i armen att jag inte kände hur det gick med ryggen. Och det kan jag tala om att ryggeländet fick sig en rejäl sträckning den också. Godfreakindammit.
Lagom till jul då. Kul kul.
Men för helvete.
Skall jag aldrig bara få må braaaaa?!?!?

3 kommentarer:

  1. Anonym10:45

    Men lilla stackars du!
    Varma omslag kanske hjälper?
    Muskelbristning kanske?
    Dags för maken att ta hand om julstöket!

    SvaraRadera
  2. Ajajajaj

    Ta det lugnt!

    SvaraRadera
  3. Anonym11:05

    Men hjärtat!
    Det blir till att käka lite pronaxen nu!!

    Massa kramar
    Anna

    SvaraRadera