onsdag, december 17, 2008

Jul jul strålande jul

Såg ni SVT:s luciafirande i lördags?
Jag satt ensam kvar i soffan med datorn i knät medan TV:n stod på.
Mot slutet när O helga natt (38:50 min in i klippet) och Jul jul strålande jul (50:45 min in i klippet) strömmade ur högtalarna så stod håren upp på mina armar.
Äntligen fick jag höra Jul jul strålande jul med en riktig kör, utan andra instrument, precis som det skall vara. Då fylldes mina ögon av tårar. Så överjordiskt vackert var det.

Lyssna.

2 kommentarer:

  1. Anonym10:14

    God Jul till dig. I morgon åker vi till Norrbotten och blir där en vecka. Jag längtar till snön och familjen.

    Kram Esters mamma

    SvaraRadera
  2. estersmamma: God jul till dig också!

    Här är det plusgrader och slaskigt. Men de har lovat kallare väder till på lördag.

    kram

    SvaraRadera