måndag, december 29, 2008

I väntan på att åka till badhuset

Storebror: -"Kan inte lillebror vakna snaaart?!?"

Jag: -"Han vaknar alldeles strax och då skall vi åka."

Storebror: -"Men ååååååh. Det tar ju typ flera år ju!"


Snart kränger vi in ungarna i diverse overaller och vinterutstyrslar och så styr vi kosan mot badhuset för ett dopp. Pojkarna är eld och lågor över denna fantastiska utflykt (vi borde kanske göra sånt oftare ehhrm), och har pratat sig blå om det hela dagen.

Själv är jag inte lika entusiastisk. Det är inte riktigt bikinisäsong just nu känner jag.

Faständåsåatt.
Hålla på och bry sig om det.
Jag säger som barnen: Orka!

2 kommentarer:

  1. Anonym07:34

    Här har vi så j-la kallt så man vill inte gå ut nästan... -21 är ju liksom ingen skojig temp för mig och mina leder... Men ut måste jag, både med hund och upp till hästen i stallet...

    Varm kram

    SvaraRadera
  2. Håller med barnen! :-) bra jobbat!

    SvaraRadera