onsdag, december 10, 2008

Waiting to exhale

Nu kom den.
Helvete vad rädd jag är.
Jag känner efter och analyserar minsta lilla dragning eller stick i magen.
Vad var det där? Var det gaser, hunger, vanlig mensvärk eller börjar det nu igen.
Det sticker till ibland.
Det drar lite ibland.
Igår när jag stod i mitt mörka sovrum vid midnatt på väg att lägga mig i sängen så kom det där första utdragna sticket i magen. Den här gången på vänster sida.
Jag höll andan.
Väntade.
Och tänkte att åh gud åh gud åh gud nu börjar det igen.

Jag tar en timma i taget nu.
Kanske blir det bara vanlig mensvärk. Den här gången kanske det inte blir mer. Jag kanske kan packa mina högklackade skor och min vattenflaska i väskan i väntan på kvällens salsalektion och be till gudarna att det inte blir mer än så.

Snälla, snälla, inte mer än så.

2 kommentarer:

  1. Anonym12:43

    Hoppas du klarra dig undan denna gång! :-)
    Det finns en bildlärartjänst ute (kombinerad på Hertsön & Björkskatan). Om du är intresserad.

    SvaraRadera
  2. Anonym13:41

    Jag skickar ett par "inte mer än så"-tankar jag med. Det där låter inte skoj alls...

    Kramar

    SvaraRadera