måndag, oktober 03, 2005

Dagen efter baket

Jag är hur trött som helst.
Igår bakade vi bröd i bagarstugan från åtta på morgonen till strax efter sex på kvällen. Vi gjorde två degar på vardera 8 kg mjöl och det blev närmare 170 mjukkakor tillslut.




Båda barnen var med och hjälpte till, även om sonen blev lite väl rastlös tillslut och jag skickade hem honom med farmor ett tag.





Ikväll somnade han i soffan för sex på kvällen. Det gick inte att väcka honom så jag bar upp honom till sängen. Klockan åtta vaknade han och kom ner och drack en flaska välling, och sen bar jag upp honom en andra gång. Inte så bra för min rygg, men oj vad mysigt. Det är svårt att låta bli när han tittar sådär bedjande med sina vackra blå ögon och jättesömnig blick. Ibland är det alldeles underbart att bli "lurad" att bära upp honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar