söndag, oktober 02, 2005

Tre matminnen jag aldrig glömmer

1. Första skeden Häagendasz glass jag åt. (ja... bara en sked var det nog inte..det var nog snarare hela byttan. Japp. Alltihop åkte ner. swoosh sa det bara.)

Glass kan aldrig bli fel. Men Häagendasz, är glassens RollsRoyce och den smakar därefter.



2. Renfilén på N&M:s bröllop.

Mörare kött har jag aldrig ätit i hela mitt liv. Jukkasjärvi värdshus: hatten av för er!



3. Den där natten för ett par år sedan, någonstans vid tre snåret, när jag var ultratrött och bara skulle ställa in något i kylen.

När jag öppnar kylskåpsdörren smäller det till, och hela grytan full med tomatsoppa brakar i golvet.


Följande timme tillbringar jag med att torka tomatsoppa från kyl, golv, väggar, tak, möbler, allt ni kan tänka er inom en tre meters radie.


Så mycket svordomar som kom ur min mun har nog inte ens den mest härdade straffången hört förut. Jag tog det hela till en helt ny nivå faktiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar