fredag, oktober 14, 2005

Det där med planeringen

Hittills funkar det här med planeringen riktigt bra.



Jag gjorde precis som jag sa, att jag fick ner sambon vid matbordet i söndags och langade fram receptböcker och sa "här, välj ut recept som du kan laga".



Sen bestämde vi att eftersom jag kommer hem halv fem och han klockan sex så lagar jag middag måndag till fredag. På helgerna fixar jag lunch och han fixar middag.

Vi handlar två gånger i veckan. Jag handlar på fredag efter jobbet och han handlar på måndag eller tisdag beroende på vilken dag han har bilen till jobbet.

Sen gjorde vi en matplanering från receptböckerna och skrev upp tre listor. En med middagar att ha på kylen, en handlingslista till tisdag och en till fredag.



I tisdags så hade sambon glömt att han skulle handla efter jobbet och bestämt med svärfar att han skulle komma hit och fixa lite grejer istället.

Men han åkte iväg till affären senare på kvällen efter att jag påmint honom om att vi faktiskt planerade tillsammans och om jag höll min del av avtalet så förväntade jag mig att han gjorde samma sak.


Det är faktiskt otroligt skönt att ha vettig mat att äta varje dag och slippa tänka ut vad vi ska ha till middag varenda dag efter jobbet när jag kommer hem och är helt slut.



Nu måste jag åka till dagis med lilleman.

2 kommentarer:

  1. Anonym11:45

    jag blir imponerad... och inspirerad!

    SvaraRadera
  2. Fan, sådär borde jag och A ha gjort. Det hade nog kunnat ge mycket positiva ringar på vattnet.

    SvaraRadera