söndag, oktober 16, 2005

Hur man får uppmärksamhet

1. Lillebror börjar med att sitta brevid sin Storasyster och se på TV.

2. Lillebror blir less.

3. Lillebror tycker att Storasyster skall sluta se på TV och göra något roligt istället.

4. Lillebror säger "ska vi leka med lego". Storasyster ser fortfarande på TV.

5. Lillebror försöker fråga igen. Storasyster ignorerar jobbig Lillebror, koncentrerar sig på TV:n.

6. Lillebror slänger en kudde på Storasyster. Storasyster säger åt Lillebror att sluta.

7. Lillebror slänger en kudde till. Storasyster säger åt Lillebror igen att sluta.

8. Lillebror brottas lite med Storasyster. Storasyster vill inte alls brottas.

9. Lillebror nyps. Storasyster blir arg.

10. Lillebror hoppar på Storasyster. Storasyster får nog och tar honom i armen och leder honom till hans rum.

11. Lillebror kommer och skvallrar för Mamma och Pappa: "Storasyster tog mig i armen jättehårt och jag fick jätteont och hon var Duuuhuuum med mig!!"

Mamma: "och vad gjorde du mot henne då?"

Lillebror: "Ingenting. Jag ville bara att hon skulle sluta se på TV och leka med mig."




Kanske inte riktigt hela sanningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar