onsdag, oktober 19, 2005

Sjuk son

Hemma med sjukt barn.



Inatt har han vaknat fler gånger än jag orkar räkna.

Ont i magen, ont i hälen, ont i halsen, sticka i handen.

Det blev inte mycket sömn.



Nu ligger han i soffan och hostar rossligt lite då och då. Däckad under en filt av fleece och ser halvhjärtat på barnkanalen.



Och jag som verkligen behövde åka till jobbet idag.

Jag skulle få besök från arbetsförmedlingens arbetsterapeut. Hon skulle inspektera min arbetsmiljö. Jag ringde dit häromdagen och påtalade att jag behöver en bättre stol att sitta på framför datorn.

Men nu blev jag tvungen att avboka.



Det känns inte bra att behöva vara hemma när jag har nytt jobb och vill visa framfötterna.

Sambon hann åka till jobbet innan sonen vaknade. Han samåker med tre andra och det var hans tur att köra idag. Han har fullt upp.


Men jag har ju också fullt upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar