lördag, oktober 01, 2005

Ullbollar

Idag åkte jag och kidsen och hälsade på morfar och hans hundvalpar.
Anledningen egentligen var att åka över till Finland och köpa en ny Reima overall till sonen (De hade redan sänkt priset på dem också, så vi betalade 125€ för den.)
Vi passade samtidigt på att åka till en mataffär och handla lite finsk mat och godis också.


Det måste vara himmelriket. Tupla så långt ögat når.









Men den verkliga behållningen för ungarna blev givetvis de fyra sex veckor gamla valparna som bara var så vansinnigt söta och ulliga. De rultade omkring och var så underbara att min dotter hade svårt att acceptera att hon inte fick ta med en hem. Hon bar omkring en av dem under tröjan och där somnade valpen och hade det bra. Dottern tog det som ett tecken på att det var meningen att hon skulle ha hunden. Givetvis blev det ingen hund. Förutom att alla var tingade så kostar de en jävla massa tusenlappar också, plus att ingen är hemma om dagarna nu och kan ta hand om en valp. Så hund, det får vi skaffa något annat år isåfall.











Farsans fru lagade mat åt oss också. Entrecot med pommes och bernaisesås. Till efterrätt nybakta bullar och saft. Hmm. Behöver jag säga att min vikt knappast minskade idag.
För övrigt är jag fortfarande helt sjukt chockad över vikten. Jag kan fortfarande inte tro det. 79.4 fucking jävla kilo!!! Man häpnar! Och jag som ändå tyckt när jag sett mig i spegeln att det var rätt så okej senaste tiden. Jag måste ha varit in big denial.









Att ha en valp under tröjan är mysigt.


Och så är de så fruktansvärt mjuka att man måste pussa på dem massor!

2 kommentarer:

  1. Dom är så söta så dom nästan ser overkliga ut! Vilka nallebjörnar =)

    SvaraRadera
  2. Anonym22:11

    tupla måste vara guds gåva till människan! helt ljuvligt, det finska godiset!

    SvaraRadera