lördag, oktober 01, 2005

Morfar

-"Jag ångrar verkligen inte att jag följde med dig Mamma idag till Morfar".



Sa dottern efter att vi kommit hem.



Skönt för mig att höra eftersom hon inte kunde välja om hon skulle följa med eller åka till Pappa (det är egentligen Pappas helg nu), och det slutade med att jag sa att hon skulle följa med mig (med Pappas välsignelse såklart).



Även om det kanske inte verkade lika roligt att åka till Morfar som inte pratar svenska superbra trots trettio år i sverige, när Pappa med familj skulle göra annat som var kul, så är jag glad att hon följde med.

Att träffa Morfar som bor 13 mil bort och som vi inte hälsat på på över ett år är ändå viktigare än att träffa kompisar till Pappa och Styvmor som bor här i stan. Det är jag helt övertygad om.



Morfar blir ju inte dessutom knappast yngre.

Jag är ganska orolig för honom. Han har varit sjukskriven efter ett benbrott i flera år och har lagt på sig ganska ordentligt med vikt. Nu har han haft hjärtproblem och det känns verkligen inte roligt med tanke på att hans Pappa, min Morfar dog när han var 57 år i hjärtattack.

Nästa vecka fyller Pappa 58.

1 kommentar:

  1. Min far hamnade på akuten på grund av magproblem i samma ålder som hans far dog av tarmvred. Pappa var rädd.

    Det var förstoppning.

    Ta det lugnt. Vi dör alla tillslut. Njut av att vara här, och njut av de som är här.

    SvaraRadera