onsdag, januari 16, 2008

Dag tre

Tredje inskolningsdagen på dagis idag. Både jag och D har varit där båda två alla tre dagarna. Jag kände idag att jag nästan ångrade att jag följde med. Jag blir så trött i ryggen och trött i huvudet. Sitta upp och orka vara med. Idag förpassade vi oss till personalrummet under nästan hela tiden och jag var så trött. Jag ville inget hellre än att lägga mig ner på soffan och sova. Jag tänkte nästan åka hem och lämna D själv där, men insåg att jag bara skulle hinna hem och vända och sen åka och hämta dem igen. Det hade varit ännu jobbigare. Trött, trött, trött av all värk idag.

Imorgon skall Lillebror vara kvar själv på dagis. Vi skall lämna honom till frukost och sen åka hem och hoppas att de inte ringer och säger att han är jätteledsen och behöver hämtas. Det går säkert bra. Jag tror det blir bra.

Imorgon skall jag vila. Idag måste vi handla. Det är tomt i kyl och frys och även om jag gjorde en lista redan igår så orkade jag inte handla. När jag har ont är det lätt att bara skjuta alla måsten som att handla på morgondagen. Ända tills skåpen gapar tomma och det enda man har att servera är frysta ärtor och senap. Kanske orkar jag handla om jag ligger ner och vilar ett par timmar först.

1 kommentar:

  1. Anonym19:14

    jag har ju ingen aning om hur du känner eller hur ont du har men jag känner igen känslan av att inte orka göra nåt för att man har för ont...
    hoppas, hoppas att du blir bättre. fortsätt att träna så ska du se att det lönar sig
    kram

    SvaraRadera