tisdag, januari 01, 2008

Uäck

Årets första dag börjar för mig med en plötslig kräkattack.

Jag har lite svårt att bedöma om det är magsjuka eller om jag började må illa och kräkas på grund av att jag har så ont i ryggen och har tagit starka värktabletter på i stort sett tom mage.

Idag är ryggsmärtan stundtals så intensiv att det känns som att jag har ström inkopplat direkt i blodet som ger stötar i nervbanorna i svanken med jämna mellanrum, t.ex om jag gör något jättedumt som att ändra positionen jag sitter i.

Jag känner mig som en av familjen Simpsons när de gick i elektrisk chock-terapi. Det är som att någon sitter med en fjärrkontroll och zappar mig lite då och då.

Fantastiskt rolig dag med andra ord...


I brist på rörlighet har jag stängt in mig i gästrummet där glor jag på serier på datorn medan jag försöker hitta en bekväm ställning i soffan. Tur att skärmen är stor. Jag har just nu avverkat 4 avsnitt i rad av Americas Next Top Model.

2 kommentarer:

  1. Anonym10:24

    Fyy för kräkattacker! Och fy för Americas Next Top Model? Ser du verkligen sån dynga? *skrattar* Fast det är klart. Är man fotointresserad kanske det är intressant ur den synvinkeln...

    SvaraRadera
  2. lena: Exakt av den anledningen är det väldigt intressant. :-)

    SvaraRadera