lördag, januari 12, 2008

Det straffar sig att försöka

Man skall akta sig för att försöka vara duktig.

Man skall akta sig särskilt mycket om man dessutom är trött och grinig.

Jag försökte stryka några för små barnkläder att lägga ut på tradera, men det gick inte så bra.

Jag gjorde upptäckten att det inte går att stryka fleece. Inte på trean iallafall. Det visste jag egentligen, men jag tänkte mig inte för. Jag bara fortsatte att stryka precis som jag strukit de andra bomullsplaggen innan och så sade det bara tssssss så satt halva fleeceoverallen fast på strykjärnet och overallen blev såklart förstörd. Jag som tänkte tjäna en liten hacka på den. Följande halvtimma spenderade jag på att rengöra strykjärnet med rakblad från klibbet som blev av den smälta fleeceoverallen, och tio minuter senare dog strykjärnet. Allt jobb att rengöra var förgäves. Där försvann trettio minuter av mitt liv.

Sa jag att jag var trött och grinig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar