lördag, januari 19, 2008

Motivation

Fan vad jag är motiverad! Jag har aldrig i hela mitt liv varit så motiverad till att träna som jag är nu 32 år gammal, going on 33.

Visst har jag tyckt att det har varit hyfsat kul att träna vissa saker ibland, ett tag. Men jag har aldrig förut kommit till det här läget då jag bara vill träna hela tiden. Det enda jag tänker på hela dagarna (och nätterna) är vad och när jag skall träna härnäst.

Igår åkte jag in till gymmet och gick på dans-aerobics. Det gick inte sådär jättelysande, eftersom det var ett evigt snurrande och hoppande fram och tillbaka. Kul annars, men inte kul för ryggen, så efter 20 minuter försökte jag leka Bond och smög mig ut längs väggen, någorlunda omärkt. Jag ställde mig på cross-trainern istället och lufsade på där i 20 minuter, och sedan 10 minuter på löpbandet efter det. Sen var det dags för ett core-pass i 30 minuter, och det var helt fabulous. Jäklar vad magen och ryggen fick bra träning! Efter det gick jag ner i gymet igen och körde överkropp och ben med maskiner och fria vikter. Total träningstid blev 2.5 timma. Underbart.


D börjar få eld i baken och känner att han också måste börja styrketräna. "Det kommer aldrig att hända att du är mer vältränad och har större muskler än jag" sa han igår. Well, bäst att sätta igång då säger jag bara.

Nej, men allvarligt. Jag går inte omkring och tror att jag skall bli någon fitnessmodell, även om jag inte skulle ha något emot att ha Jillian som tränare och bli vältränad.

Jillian Michaels får tjockisar i form.

2 kommentarer:

  1. Anonym20:51

    Visst är det härligt med träning! Dagens löpbandsträning fick jag tyvärr ställa in men imorgon ska det banne mig bli av. Core är fint för rygg och speciellt mage men det nya programmet var lite för svårt för mig :)

    SvaraRadera
  2. leen: Core programmet påminde väldigt mycket om många pilatesövningar. Så för mig var det mest välbekant.

    SvaraRadera