onsdag, januari 09, 2008

Run Forrest, run!

Igår tog jag mig i kragen och infriade ett löfte till mig själv, nämligen att jag skulle börja löpträna på allvar i januari. Så igårkväll var det jag som ställde mig på löpbandet på gymet och sprang. Det gick förvånansvärt bra, och det var helt perfekt att jag kunde hålla koll på avstånd, puls och tid hela tiden. Jag började lätt med intervallträning, och sprang 2 min, gick 1 min och så upprepade jag det i 20 min. Sen sa ryggen ifrån så då tyckte jag det var nog.

Idag har jag ont, och tar det lugnare. Kanske blir det en sväng med V senare, vi brukar styrketräna på onsdagar.


Annars har idag varit otroligt seg. Jag, D och Lillebror sov nästan tre timmmar mitt på dagen. Vi behövde det nog allihop efter alldeles för lite sömn de senaste två nätterna och tidiga uppstigningar på morgonen nu när skolan har börjat igen för de större barnen.

1 kommentar:

  1. Anonym12:48

    Wow! Löpband! *me like* You go girl!

    SvaraRadera