onsdag, juni 25, 2008

Sanningen

Jahaja. Det är sådär hon ser ut egentligen, den där Ina.
Jajjamänsan folks. Helt och hållet 100% oretuscherad bloggerska på sin 33 års dag med kameran i hand och ett självporträtt som följd.

Vad behöver jag då göra med den här bilden?
För det första så behöver färgnivåerna fixas. Eftersom den röda färgkanalen är känsligare än de andra så blir bilder ofta lite rödare än i verkligheten.
Sen måste huden städas upp och alla skuggor och ojämnheter jämnas ut. Rötterna i håret behöver lite mer färg, ögonbrynet behöver fixas till eftersom jag inte gjorde det innan jag fotade.
Jag gör helt enkelt allt sådant som en riktigt bra make-up förhoppningsvis skulle åstadkomma. Halsbandet på halsen ser lite tråkigt ut, så det tar vi bort, och så måste hela bilden skärpas till, mättas till i färgerna och få lite mer kontrast. Armen längst ner i bild behöver också ljusas upp.
På ögonen lägger vi till ett "extra lager mascara och lite concealer".
Sist kollar jag nivåerna en sista gång och justerar lite till om det behövs.

Då köööör vi!

ps: Klicka på bilden för att se en större version av den obarmhärtiga sanningen.

2 kommentarer:

  1. Anonym13:55

    Hörru snyggbruden du behöver väl inte photoshoppas.....//Anna

    SvaraRadera
  2. Anna: Du är gullig du. Även om du ljuuuger. ;-)

    SvaraRadera