lördag, juni 14, 2008

Photoshoppa, photoshoppa osv.

5 kommentarer:

  1. Feldik feldik schpännande det ska bli. Och sekärt fäldik fiiint.

    /Mvh Hennes Höghet på Mellisplace

    SvaraRadera
  2. Anonym17:33

    måste få lite hjälp...
    ester är snart två år och jag frågade på vår bvc vad dom rekommenderade för mygg medel till henne och dom hade noll koll.
    vad säger bvc hos dig? från vilken ålder och vilket medel kan man använda?

    SvaraRadera
  3. terése: Jag får se till att inte göra ers majestät besviken.

    estersmamma: Den information jag har fått är att man skall undvika myggmedel helt till barn under tre år. Använda ljusa täckande kläder istället. Hur lätt nu det är här uppe där myggen är helt galna. Men barn udner tre år skall inte använda myggmedel för att de kan bli förgiftade om man anväder för mycket.
    Men det är ju omöjligt att undvika mygg helt då...
    Ett tips om det är mycket mygg är att sätta myggmedel på kläderna, men inte så att de ligger mot huden.

    SvaraRadera
  4. Anonym07:28

    tack ina
    vi åker upp till tornedalen islutet på juli och jag får väl hålla henne inne.

    SvaraRadera
  5. estersmamma: Det där med myggen är ju närmast hysteriskt svårt att undvika.
    Det är tur att jag bor i Luleå för här är det markant mycket mindre mygg än i tornedalen.

    På kvällarna när det är mest mygg så är det ju oftast rätt svalt ändå, så då är ju heltäckande kläder ändå trevligt att ha på sig.

    När jag var liten minns jag att vi använde djungelolja friskt. Men jag skulle nog inte sätt det nu på mina barn.

    Hittade det här på nätet:
    http://www.icakuriren.se/ArticlePages/200410/04/20041004141328_Administrators207/20041004141328_Administrators207.dbp.asp

    SvaraRadera