onsdag, juni 25, 2008

En liten vit lögn

Nu går vi vidare till den "normala" retuscheringen.
Allt som jag beskrev i förra inlägget är nu gjort.
Jag har inte förändrat något drastiskt, utan bara "städat" och gjort bilden lite mer intensiv i färger och kontrast.

Nästa nivå, då blir det Hollywood.
Då blir det ett försök att bli Giseles lite mindre lyckade syrra.
Då snackar vi nose job, kindben, haka, hårfäste, läppar... ja the works.
Allt som vi vanliga dödliga önskar att vi hade när vi ser de fantastiskt vackra hollywoodkändisarna på omslagen av tidningar. Vi snackar photoshopbehandling som ger tjejer med taskig självkänsla komplex.
Dit ska vi.
På nästa bild.

3 kommentarer:

  1. Och som skapar sjuuukt vilseledande & nästan läskigt säljmaterial.

    (Ja l'Oréal det är dig jag syftar på)

    SvaraRadera
  2. ser med spänning fram emot slutdestinationen. Jättebra initiativ av dig och jag håller med om att det är jätteretuscheringen som ligger bakom många onödiga komplex.

    SvaraRadera
  3. Oj vad kul! Trots att jag vet att det görs hela tiden kan jag ändå komma på mig själv med att sucka och önska att "jag såg ut sådär" när jag ser vissa bilder.

    SvaraRadera