fredag, maj 09, 2008

Att handla "lite"

"Ska vi verkligen handla nu?!" undrar maken och ser uppgiven ut.

Klockan är 18.30 och vi har ingen mjölk, ingen fil och ja, nästan ingenting ätbart hemma.

"Men vi skall bara in på Kvantum en snabbis och handla mjölk, fil och blöjor" säger jag hurtigt.

"Tar det bara en kvart ungefär då?"

"Absolut. Det blir bara mjölk och blöjor, och lunch och middag till imorgon."

Det där sista mumlar jag så att han inte hör riktigt, för annars finns det inte en chans i helvetet att han följer med och handlar.


Trettio minuter, sex matkassar, två griniga ungar (varav en skriker ähuuuveeeee för att försäkra sig om en aldrig sinande ström av vindruvor), samt en make (som är så trött att det ser ut som att någon skjutit honom i nacken med en pil med sömnmedel) senare har vi äntligen köpt "mjölk och blöjor".

Mission accomplished. Mat till helgen inhandlat. Jag känner mig nöjd.

4 kommentarer:

  1. Anonym07:46

    haha, garvar högt!!

    SvaraRadera
  2. Anonym08:27

    Hehe. Det känns bekant på nåt sätt...

    SvaraRadera
  3. Anonym11:27

    *S* Varför känner jag igen det där månne... fast utan barn då!

    Hoppas ni har en trevlig helg! Här är det ff lite datapyssel efter den senaste kraschen - men nu är jag på banan igen så att säga!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kvinnlig list.

    -När den är som bäst.

    SvaraRadera