söndag, maj 04, 2008

Dagens tårtor


...till lilla Nike som firade dop.

15 kommentarer:

  1. Anonym20:28

    Hur gööör du? Är du helt självlärd, eller har du gått på kurs.

    SvaraRadera
  2. emkat: självlärd. Inga kurser här uppe i arktis vettu. ;-)

    Man lär sig mycket genom att läsa sig till det i utländska böcker och tidningar om tårtdekoration.

    SvaraRadera
  3. Anonym20:46

    Oj vad fina!

    SvaraRadera
  4. Anonym22:15

    Håller med "leen", gud va fina tårtor!

    SvaraRadera
  5. Anonym02:35

    den understa är den finaste tårta jag någonsin sett. underbar!

    SvaraRadera
  6. Anonym11:46

    Nä mäh! Helt fantastiska!!

    Får du vara ifred när du gör dina konstverk? Jag har 'problem' bara jag ska baka kanelbullar, sonen vill vara med såklart och hjälpa till. :-)

    SvaraRadera
  7. leen, linda och "anonym": Tack! Vad roligt att ni tyckte de var fina.

    Tjockalocka: Tack!
    Om jag får vara ifred? skojar du?
    Gillar bin honung? Hemligheten stavas: nattskift. Då sover alla små och stora klåfingriga monster.

    SvaraRadera
  8. Ååååå - båda är superfina men den med japanska körsbärsblommor (?, nedersta) är helt fantastiskt vacker.

    SvaraRadera
  9. Amanda: Tack!
    Vad kul att du säger det, det var nämligen den tårtan som jag gick helt fria händer med. Den andra hade jag färg, blommor och vad det skulle stå på tårtan att ta hänsyn till.

    SvaraRadera
  10. Anonym21:22

    Ha ha ha, nej det är sant. Finns knappt några kurser här heller.
    Vart köper du dina "verktyg". Sockerpastan etc?

    SvaraRadera
  11. Anonym02:33

    Otroligt vackra skapelser du gör! :)

    SvaraRadera
  12. Du är så duktig Ina. :)
    Apropå tårtor, inte fullt lika duktiga jag tänkte göra en jordgubbs och dajmtårta till Stellas 1-årsdag (inget fancy) men vet du om man gör den som en klassisk jordgubbstårta och sen bara har lite dajmbitar på typ?
    Åt den hos nån för en herrans massa år sen men har verkligen noll koll på vad som var i den.
    Tänkte att du som är tårtexpert borde veta :)

    SvaraRadera
  13. emkat/kattis: Det finns sugarpaste att köpa på tartdecor.se (ballinas är tydligen godast) och på kakburken.se finns störst utbud av färger, verktyg och allt man behöver för att göra tårtor. Själv brukar jag oftast ha marshmallowsfondant på tårtorna, och det gör jag själv av smälta marshmallows och florsocker.

    en annan ina: Tack! :-)

    Lena: Jag har faktiskt inte något recept på en specifik jordgubbs och daimtårta. Men precis som du säger så kan man ju faktiskt göra precis som man själv tycker är godast. Annars kan du kanske jaga reda på personen du åt tårtan hos och kräva recept. Det brukar jag göra. :-)

    SvaraRadera
  14. Kommer tyvärr inte ihåg var det var bara. :) vad tycker du är godast att fylla tårtan med? Är verkligen newbie, har aldrig bakat en tårta i hela mit tliv, haha!

    SvaraRadera
  15. Lena: Man kan ju verkligen fylla en tårta med precis vad som helst!!

    Vispa grädde och blanda i dajmbitar och lite socker och vaniljsocker så har du en jättegod och enkel dajmfyllning.

    Det är bara fantasin som sätter gränser!

    SvaraRadera