söndag, maj 25, 2008

Gårdagens väntade dödstöt

Och appropå Charlotte Perelli, så tycker jag att hennes insats igår var genomarbetad och bra.
Men som vanligt fattade jag att det inte skulle räcka. Med Ukrainas plastigare version av Charlotte som kröp omkring och putade med rumpan in en nästan likadan klänning, men med många miljoner fler röstbenägna tittare i ryggen så var det rätt kört från början.
Jag önskar verkligen att de inför någon form av juryröstning tillsammans med telerösterna så som det är i Sverige. Det skulle öka spänningen en hel del. Som det är nu orkar jag inte ens engagera mig.
Den här gången slipper iallafall Charlotte komma hem med svansen mellan benen som The Ark, Carola och Martin Stenmark har fått göra de senaste åren. Nu börjar vi äntligen fatta att det inte hänger på deras prestation utan på vilket land vi kommer ifrån och att vi fegar så förbannat med låtvalet inför Eurovision. BWO eller Sanna hade kanhända varit ett bättre alternativ. Men jag vet inte.

Inför jurygrupper eller döp om Sverige till Ukraina, så har vi kanske en chans att slippa kvala in.

2 kommentarer:

  1. Yup.

    Som lovely Terry Wogan sammanfattade:
    Det är väl tveksamt om vi i västeuropa ska vara med på detta längre egentligen.

    SvaraRadera
  2. Precis. Det känns inte som att det är någon idé egentligen. Det var mycket mer spännande och mycket bättre förr när det bara vara jurygrupper.

    SvaraRadera