fredag, maj 23, 2008

Dagens to do-lista

  1. Färga håret (så jag slipper vara gråhårig).
  2. Baka tårtbottnar (så att det blir någon doptårta klar någongång).
  3. Göra lista på ingridienser (så att jag kan handla rätt saker på plats).
  4. Göra lista på recept att ta med (så att doptårtan går att äta).
  5. Känna mig svimfärdig av trötthet (varför sov jag inte mer inatt?)
  6. Hitta snygga skor (och hoppas att de är snorbilliga).
  7. Ha ångest över att jag inte har råd (för de är garanterat inte snorbilliga).
  8. Köpa iallafall.
  9. Hitta doppresent (och ha ångest över att jag inte har gjort en själv som jag hade tänkt).
  10. Köpa kläder till ungarna (så de slipper gå omkring på dopet skämma ut vår del av släkten genom att se ut som gangstas från Detroits slumkvarter).
  11. Köpa strumpbyxor (som håller in allt löst jävla hud på magen så att folk inte undrar om jag är gravid igen, när jag faktiskt har gått ner i vikt så att Anna Nicole skulle ha varit avundsjuk om hon levt).
  12. Packa kläder till hela familjen (hur svårt skall det behöva vara att drilla en ettåring till att packa själv?! va?!)
  13. Fixa middag (Thank God för mcDonalds)
  14. Önska att jag sovit mer inatt (varför, varför lär jag mig aldrig!?)
  15. Köra 30 mil till Umeå. (Eller sova i bilen med ungarna, så får maken köra).

6 kommentarer:

  1. Den enkla vägen:

    - Köp tårtbottnar. Eller sätt ungarna att baka ;-)

    - Gör listan på ingredienser i bilen.

    - Ha inte ångest över köpt doppresent! Du har massor av år på dig att göra fina presenter längre fram när h*n dessutom uppskattar det mer. Du har ju dessutom gjort tårtorna!

    - Och låt helt klart maken köra så du får sova!

    SvaraRadera
  2. e: Men det är inte samma sak med köpta bottnar!
    Jag gör devils food cake-bottnar.

    Ingridienslistan i bilen var en bra idé.

    SvaraRadera
  3. >så de slipper gå omkring på dopet skämma ut vår del av släkten genom att se ut som gangstas från Detroits slumkvarter

    Men det låter ju rätt trendy! Äsch, pynta upp dom med lite gamla halsband, scarves och nån fluga bara. ;o)

    SvaraRadera
  4. Anonym14:12

    Andas!
    *kram*

    SvaraRadera
  5. amanda: Det var en idé det. Lite extra bling och ett par lösguldtänder så är saken biff.

    emma: Jag försöker... pheeeeeeeeeew.

    SvaraRadera
  6. jag VET, jag bakar också alltid tårtbotten själv. Fast i somras på torpet köpte jag bottnar och det var inte SÅ stor skillnad... verkar som att fyllningen gör tårtan! Fast allt smakar väl iof bra i en syrénberså ;-)

    SvaraRadera