tisdag, maj 20, 2008

It's all in your head!

Tänk vilken skillnad den mentala inställningen gör för träningen.

Idag på väg hem från sjukgymnasten cyklade jag en annan väg än vanligt, uppgör den apjobbiga LV7 backen här i stan. Lååång, brant backe. Jag har aldrig cyklat uppför hela förut. Jag har alltid klivit av cykeln efter halva och svurit åt hur förbannat jobbig och tung den är.
Hela tiden på väg uppför har jag tänkt "åååh, vad jobbig! ååååh vad tung! jääävla backe!!!"

Idag cyklade jag utan problem uppför hela backen.
När det kändes tungt efter ett tag och framsidan på låren började kännas av ordentligt så tänkte jag istället "Jäklar vad skönt! Nu får jag ett rejält benpass trots att jag inte är på gymet. Nu bränner jag fett och bygger muskler minsann!"

Man kommer väldigt långt med positivt tänkande och med att visualisera bra målbilder.

2 kommentarer:

  1. Anonym13:21

    oj vilka bra omvägar man kunde hitta för att slippa lv7-backen... jag vet precis *suck*
    vilken skön inställning du har hittat, kan du skicka lite till mig oxå
    ha en bra vecka

    SvaraRadera
  2. Anonym15:44

    Visst är det så!

    SvaraRadera